Поради учню

Порада перша і найтяжча.

Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу. Пам'ятайте, що успіх – це насамперед праця. Не вірте красивим фільмам, де для того, щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим.

Порада друга – про любов.

Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе оточують. Хочеш, щоб тебе любили люди – полюби їх сам. Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди? То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

Порада третя – особлива.

Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі. Запам'ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

Порада четверта – про найдорожче.

Полюби себе насамперед сам. Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало. Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами.

Порада п’ята – пріоритетна.

Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках. Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить. Хтозна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі й жде, коли ж ти його віднайдеш.

Порада шоста – навчайся!

Навчайся все своє життя. Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш. Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна (100?!), чудово, якщо ти можеш відрізнити комп'ютерний вірус від вірусу грипу, вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.

Порада сьома і остання (по списку, а не по значенню!).

Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час на читання цих порад? Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.


Як поводитись у школі

Коли хочеш з кимось познайомитись, то:

- спокійно підійди і привітно подивися на учня, з яким бажаєш познайомитись;

- щиро і тепло привітайся;

- люб’язно, злегка нахиливши голову, назви своє ім’я і вислови бажання познайомитись;

- дочекайся відповіді;

- у розмові будь чемним і ввічливим.

Як звертатись до однокласників.

Називай своїх однокласників на ім’я.

Якщо ти забув, як звати хлопчика чи дівчинку, які навчаються з тобою, не соромся ще раз запитати у них ім’я.

Будь чуйним і уважним.

Правила поведінки на уроках.

Під час уроку сиди прямо, не спирайся на парту і не розлягайся.

Якщо знаєш відповідь на запитання, мовчки підніми руку. Не «тягнись» і не вигукуй – будь скромним.

Ввічливо звертайся до вчителя.

Уважно слухай вчителя і однокласників.

Не глузуй з товариша, що допустився помилки, неточності у відповіді.

Виправляй відповідь товариша у доброзичливій формі, не підкреслюй своєї переваги.

Допомагай товаришеві у навчанні.

Відповідай чітко, зрозуміло і голосно.

Якщо не підготувався до уроку, скажи про це й не намагайся відповідати, бо цим ти забереш багато часу.

Якщо тобі щось незрозуміло, то запитай у вчителя. Не бійся запитувати стільки разів, поки не зрозумієш пояснення.

Як треба працювати на уроці.

Підготуй все необхідне до уроку.

Прибери з робочого місця зайві речі.

Навчальні посібники розташуй по порядку.

Розпочавши роботу, не поспішай.

Не працюй до повної втоми, відпочивай.

Під час виконання завдань не їж, не пий. Роби це під час перерв.

Не відволікайся під час уроку.

Якщо щось не виходить, не хвилюйся, відпочинь і продовжуй роботу.

Вдало виконавши завдання, не хвались.

Як дотримуватись порядку і чистоти в класі.

Якщо ти черговий, прийди до школи раніше своїх однокласників.

Відчини кватирку, провітри клас.

Підготуй до роботи дошку: принеси крейду, намочи ганчірку.

Протягом дня слідкуй за чистотою і порядком у класі.

Вимоги розпорядку в школі.

Вчасно приходь до школи.

Не бігай і не кричи під час перерви.

Виконуй усі вимоги чергових.

Бережи шкільне майно.

Не запізнюйся після перерви на урок.

Будь прикладом для молодших, поважай старших.

Вітайся з усіма: учителями, батьками, гостями школи.


Правила читання книжок

     1. Читання книжок навчає нас розуму, замінюючи нам життєвий досвід; крім цього, воно завжди дає нам високу естетичну насолоду. Тому, читаючи книжки, ніколи не поспішайте: нехай навчання буде серйозніше, а насолода глибше.

      2. Не можна судити про те, чого не знаєш; тому не називайте книжку нудною, якщо ви не прочитали її до кінця.

     3. Коли ви захоплені книжкою, коли вона володіє вами цілком, намагайтеся бути по змозі уважними, бо це найвищий момент у читанні, і в жодному разі не поспішайте, не «ковтайте книжки»; читання поспіхом, коли враження змінюють одне одне, притупляє почуття, і ви не дістанете від книжки всього, що вона могла вам дати.

      4. Під час читання жодного слова із книжки не повинно бути пропущено. Особливо шкідливо робити пропуск, «ковтати по книжці» в найцікавіших місцях.

      5. Передчасно не намагайтеся дізнатися про розв'язку книжки, від цього увага слабне, інтерес до книжки зникає.

     6. Зміст книжки – це священна власність того, хто її написав; дуже часто письменник створює книжку з великими зусиллями. Тому завжди знайте і твердо пам'ятайте ім'я автора, який написав книжку, інакше читання скидається на крадіжку.

     7. Читання – це праця, корисна й приємна. А звичку до всякої праці набувають лише постійними вправами. Тому читайте завжди і всюди, де тільки є для цього можливість, – тоді читання стане вашою звичкою, а вона є ознакою висококультурної людини.

     8. Під час читання жодне слово, речення не повинні залишитися незрозумілими. Тому завжди звертайтеся до словника. Тільки тоді читання буде навчанням.

     9. Не розтягуйте без потреби читання однієї книжки на дуже довгий час.

     10. Читання лежачи дуже шкідливе для очей та й увага, як так читати, завжди слабне.

     11. Свято бережіть книжки.


Як вивчити вірш напам’ять

     1. Уважно двічі-тричі прочитайте увесь вірш.

     2. Обміркуйте зміст твору, умовно розділивши його на смислові частини.

     3. У кожній такій частині правильно визначте інтонацію, з якою будете читати, розставив логічні наголоси, визначте паузи та темп читання.

     4. Навчіться читати вголос, дотримуючись цих вимог, спочатку кожну частину, а відтак увесь вірш.

     5. Потім без допомоги тексту спробуйте пригадати вірш, повторіть кожну частину по пам’яті.

     6. Візьміть книжку. Читаючи напам’ять, перевіряйте, чи правильно запам’ятали текст вірша.

     7. Відкладіть книжку, двічі чи тричі продекламуйте увесь вірш.

     8. Запам’ятайте: знання тексту вірша треба довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання.

     9. Перед уроком уявно продекламуйте вірш іще раз. Якщо ви не задоволені звучанням окремих рядків, то ще є час усунути недоліки.


ПАМ’ЯТКА

роботи над помилками з української мови для учнів початкових класів

Пропуск, заміна букв.

Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було допущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.

Перенос слова.

Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.

Буквосполучення дж, дз.

Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.

Буквосполучення йо, ьо.

Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного – ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.

Подовження приголосних звуків.

Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було допущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який допущено помилку.

Букви я, ю, є, ї, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.

Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приголосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.

Ненаголошені голосні [е], [и], що перевіряються наголосом.

Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.

Ненаголошені голосні [е], [и], що не перевіряються наголосом (словникові слова).

Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом.

Сумнівні глухі приголосні звуки.

Випиши слово. Добери слово для перевірки – зміни його так, щоб після приголосного звука був голосний. Підкресли букву сумнівного приголосного.

Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю,є, ї.

Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.

Знаки в кінці речення (. ? !).

Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).

Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї.

Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчуються на приголосний.

Префікси роз-, без- (пишуться з буквою з).

Запиши 4 слова з тим префіксом, де в тебе помилка.

Префікси з-, с- (перед буквами к, п, т, ф, х пишеться префікс с).

Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на допущену помилку, виділи префікс.

Написання префіксів і прийменників.

а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цього слова споріднені слова з різними префіксами.

б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.

Велика буква.

Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.

Суфікси -ськ-, -цьк- в українській мові пишуться з ь.

Запиши слово правильно. Запиши 4 слова з суфіксом -ськ-, -цьк-. Запиши їх. Правопис запам'ятай.

Префікси пре-, при- (префікс пре- пишеться тоді, коли його можна замінити словом «дуже»)

Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на аналогічний правопис.

Правопис не з дієсловом.

(Не з дієсловом пишеться окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недочувати, недосипати, недобачати).

Кома перед сполучниками а, але, що, щоб, ніж.

Придумай речення з тим сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.

Відмінкові закінчення іменників.

Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій формі.

Відмінкові закінчення прикметників.

Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій формі.

Особові закінчення дієслів.

Випиши слово. Виділи закінчення. Визнач дієвідміну – перевір правопис. (Букву е пишемо у закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и – у закінченнях II дієвідміни). Запиши 4 дієслова у різних особових формах.

Правопис особових займенників.

Випиши займенник. Визнач особу, відмінок і число.

Помилка на невивчене правило.

Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.


Техніка безпеки під час літніх канікул

1. Правила дорожнього руху:

ходити тільки по правій стороні тротуару;

дорогу переходити не поспішаючи;

не можна переходити дорогу навскіс;

переходячи дорогу слід подивитися вліво, дійшовши до середини зупинитися i подивитися вправо;

якщо не встигли перейти вулицю i рух транспорту почався, слід зупинитися на середині вулиці i зачекати, поки рух припиниться;

якщо немає тротуарів, слід триматися лівого боку дороги, тобто йти назустріч транспорту, що рухається.

2. Правила електробезпеки:

Під час вимикання електроприладів забороняється витягувати вилку з розетки за шнур;

категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправність;

не торкатися мокрими руками електроприладів, які знаходяться під напругою;

Пам’ятайте: зовнiшнiми ознаками несправності електропроводки або приладів є специфічний запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.

3. Вибухонебезпечні предмети:

до виявлених вибухонебезпечних предметів нi в якому разі не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберігати;

забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;

не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;

виявивши вибухонебезпечні предмети, необхідно терміново повідомити мiлiцiю, управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в області.

4. Правила протипожежної безпеки:

дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в спекотну погоду;

гра з вогнем – одна з причин пожежі;

дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в турпоході.

5. Правила поведiнки на водi:

Купатися можна тільки в сонячну безвітряну погоду при температурі повітря не нижче 20 – 25°С i води – не менш, нiж 18 – 20°С;

купатися дозволяється тільки в спеціально відведених місцях;

забороняється заходити у воду глибше, ніж по пояс, людині, яка не вміє плавати;

не запливайте за знаки огорожі акваторії пляжу;

грубі ігри та пустощі у воді небезпечні для життя;

не забруднюйте воду та берег;

не подавайте хибних сигналів тривоги;

не користуйтесь надувними матрацами, катерами та іншими предметами, які не призначені для плавання.

6. Правила культури поведінки (правила в громадських місцях):

завжди прагніть бути культурною людиною;

поступайтеся місцем людям похилого віку;

поважайте старших, не будьте грубим;

не гуляйте пiзнiше 21 години;

не сидіть цілодобово біля телевізора, комп’ютера;

більше читайте художньої літератури.

7. Категорично забороняється:

ходити на території новобудов;

купатися без догляду дорослих;

розводити вогнище в лiсi, поблизу лiнiй електропередач;

їздити на велосипеді на тій частині дороги, де рухається транспорт.

8. Суворо дотримуйтесь правил:

дорожнього руху;

користування газовими, електричними приладами;

поведінки дітей на воді;

користування пасажирським ліфтом;

протипожежної безпеки.

Гарного вам відпочинку!

0%