Навчальний процес — це ритм. І завуч має працювати як  годинник: хвилина, година, місяць, семестр.

 

План роботи

заступника директора з навчально-виховної роботи

І. Основні напрями в роботі

Школа здійснює свою діяльність за такими напрямами:

    1. Робота педагогічного колективу з виконання Закону «Про освіту».

    2. Робота з педагогічними кадрами, зокрема щодо підвищення їхньої кваліфікації.

    3. Керівництво навчально-виховним процесом.

    4. Система внутрішньошкільного контролю.

    5. Спільна робота школи, родини, громадськості.

    6. Педагогічна пропаганда.

    7. Зміцнення матеріальної бази школи.

    8. Фінансово-господарська діяльність.

    9. Організаційно-педагогічна діяльність.

II. Робота з виконання Закону «Про освіту»

    1. Провести облік дітей селища (рейд із всеобучу).

    2. Скласти список шестиліток.

    3. Перевірити обліковий склад учнів за класами.

    4. Перевірити забезпеченість дітей підручниками.

    5. Провести організаційні батьківські збори в перших класах.

    6. Провести батьківські збори за підсумками першого навчального тижня в перших класах.

    7. Організувати безкоштовне харчування дітей, зібрати відповідну документацію.

    8. Організувати матеріальну допомогу родинам, які її потребують.

    9. Записати учнів до 1-го класу.

    10. Організувати групи продовженого дня.

    11. Виявити учнів, які не відвідували дитячий садок.

    12. Організувати контроль за безкоштовним харчуванням дітей.

    13. Проводити роботу з «важковиховуваними» дітьми та родинами:

         а) створити картотеку на «важковиховуваних» учнів;

         б) проводити індивідуальні бесіди з учнями та їхніми батьками;

         в) обстежувати вдома «важковиховуваних» учнів»;

         г) організувати контроль відвідування, успішності та поведінки учнів;

         ґ) організувати контроль відвідування «важковиховуваними» учнями ГПД, гуртків та за їхньою участю в позакласних заходах;

         д) організувати контроль роботи вчителів на уроці та в позаурочний час;

         е) залучити батьківський комітет до роботи з «важкими» дітьми.

    14. Організувати щоденний контроль відвідування уроків.

    15. Організувати контроль за здійсненням медичного нагляду за станом здоров'я дітей:

         а) оформлення «сторінок здоров'я» у класних журналах;

         б) обстеження хворих дітей психоневрологом;

         в) навчання вдома.

    16. Провести обстеження дітей медико-педагогічною комісією.

III. Робота з педагогічними кадрами, підвищення їхньої кваліфікації

    1. Скласти картотеку на вчителів і вихователів.

    2. Скласти перспективний план роботи з підвищення кваліфікації вчителів.

    3. Організувати роботу з молодими фахівцями (індивідуальні бесіди та консультації, надання практичної допомоги, наставництво).

    4. Продовжити роботу педагогічного колективу з теми. Поширити й узагальнити досвід учителів школи:

         а) відкриті уроки;

         б) виступ на засіданні педради, МО;

         в) взаємовідвідування уроків;

         г) накопичення практичного матеріалу.

    5. Здійснювати керівництво методичною роботою:

         а) забезпечити методичне об'єднання рекомендаціями зі змісту й організації методичної роботи;

         б) скласти графіки відвідування уроків, взаємовідвідування уроків;

         в) надавати методичну допомогу у проведенні відкритих уроків, занять у ГПД, у складанні доповідей;

         г) проводити індивідуальні бесіди з учителями з тематики самоосвіти;

         ґ) провести інструктаж із правильного ведення документації МО;

         д) відвідувати уроки та заняття ГПД з метою надання методичної допомоги вчителям і вихователям.

IV. Керівництво навчально-виховним процесом

    1. Організація та проведення тематичних нарад при директорові:

         а) інструктаж зі складання тематичного, календарного планування, планів виховної роботи, з ведення документації, збереження підручників і зошитів;

         б) про підготовку до шкільних педагогічних читань;

         в) практична спрямованість методичної роботи у школі, підготовка до огляду кабінетів;

         г) організація, зміст, методика роботи зі слабо встигаючими учнями;

         ґ) організація роботи з наступності в 3-4-х класів;

         д) організація повторення на уроках і в ГПД;

         е) про організацію роботи з майбутніми першокласниками;

         є) про закінчення навчального року.

    2. Розширення й поглиблення знань учнів з навчальних предметів у позаурочний час:

         а) організація роботи предметних гуртків;

         б) організація занять за інтересами (ГПД);

         в) спільна робота бібліотекаря з учителями щодо організації позакласного читання.

    3. Позакласна виховна діяльність:

         а) організація позакласних заходів;

         б) методична допомога у проведенні свят.

    4. Організація роботи з попередження й подолання низького рівня навчальних досягнень:

         а) індивідуалізація та диференціація навчання;

         б) вивчення системи роботи над помилками;

         в) організація наступності та перспективності навчання.

    5. Посилення суспільно корисної спрямованості уроків трудового навчання.

    6. Профорієнтаційна робота:

         а) здійснення міжпредметних зв'язків;

         б) організація виставок творчих робіт учнів.

V. Спільна робота школи, родини та громадськості. Педагогічна пропаганда

    1. Індивідуальна робота з «важкими» учнями та родинами.

    2. Індивідуальні бесіди з батьками учнів.

    3. Тематика батьківських зборів.

    4. Консультації для батьків учнів з початковим рівнем навчальних досягнень.

    5. Лекторій для батьків.

VI. Система внутрішньошкільного контролю навчально-виховного процесу та реалізації нормативних документів

    1. Контролювати виконання державних програм при відвідуванні уроків, перевірці класних журналів, зошитів і щоденників учнів.

    2. Контролювати ведення документації.

         а) перевірка класних журналів (один раз на місяць) з метою:

вересень - правильність оформлення журналів;

жовтень - відвідуваність уроків, система опитування, використання ТЗН;

листопад - об'єктивність оцінювання учнів з початковим рівнем навчальних досягнень;

грудень - виконання державних програм, система проведення письмових робіт;

січень - правила дорожнього руху, охорона здоров'я, відвідуваність, робота з учнями, які мають початковий рівень навчальних досягнень;

лютий - система опитування, ТЗН, предметні уроки;

березень - виконання державних програм, відвідуваність;

квітень - система повторення, робота зі слабкими учнями;

травень - правильність оформлення журналів, виконання державних програм;

         б) перевірка робочих зошитів з метою:

вересень - дотримання єдиних орфографічних вимог;

грудень - система роботи над помилками, перевірка обсягу класних і домашніх робіт;

лютий - робота над каліграфією, дотримання норм оцінювання, види письмових робіт;

квітень - система роботи над помилками, індивідуальна робота;

         в) перевірка зошитів для контрольних робіт (два рази на семестр) з метою:

вересень - наявність зошитів та правильність їх оформлення;

грудень - робота над помилками, дотримання норм оцінювання, види контрольних робіт;

березень - дотримання норм оцінювання та єдиного орфографічного режиму;

         г) перевірка тематичних і календарних планів;

         ґ) перевірка щоденників спостережень з метою:

жовтень, листопад, квітень – робота учнів зi щоденником спостережень;

         д) перевірка особових справ з метою правильності оформлення;

         е) перевірка щоденників учнів з метою:

жовтень - правильність ведення, єдиний орфографічний режим;

січень - робота вчителів і батьків зі щоденниками;

березень - робота вчителів і батьків зі щоденниками, нормування домашніх завдань;

травень - перевірка правильності ведення щоденників.

    3. Контролювати рівень викладання: відвідувати уроки з метою:

         - вивчення роботи вчителів з учнями, які мають початковий рівень навчання;

         - активізації методів навчання на уроці;

         - організації самостійної роботи на уроці;

         - виховної спрямованості уроку;

         - диференціації й індивідуальної роботи на уроці;

         - використання матеріалів кабінету на уроці;

         - об'єднання індивідуального опитування з фронтальною роботою класу;

         - розвитку навичок усних обчислень;.

         - розвитку логічного мислення;

         - творчої активності учнів на уроці тощо.

    4. Контролювати рівень навчальних досягнень учнів:

         - 1-3-й класи – математика – усні й письмові обчислювальні навички;

         - 4-й класи – математика – уміння розв'язувати задачі;

         - 1-ші класи – рідна мова – списування;

         - 2-гі класи – рідна мова – диктант;

         - 3-4-ті класи – рідна мова – «Склад слова»; тематична перевірка;

         - 1-3-ті класи – читання – перевірка техніки читання;

         - 4-ті класи — читання – перевірка техніки читання;

         - 2-4-ті класи – природознавство.

         За результатами контрольних робіт зробити аналіз. Виділити типові помилки, причини їх виникнення та шляхи ліквідації.

    5. Контроль роботи ГПД.

    6. Наради вчителів при директорові за результатами контролю:

         а) про підготовленість учнів 1-х класів до школи;

         б) про результати перевірки документації;

         в) про результати роботи з учнями, які мають початковий рівень навчальних досягнень;

         г) про підсумки успішності за І семестр;

         ґ) про підсумки проведення шкільних і районних педагогічних читань;

         д) про результати огляду кабінетів;

         е) про роботу з наступності (3-ті, 4-ті класи за результатами контрольних робіт).

    7. Контроль методичної роботи:

         а) відвідування засідань МО;

         б) контроль ведення документації МО;

         в) контроль виконання плану роботи МО.

    8. Контроль виховної роботи:

         а) складання графіка позакласних заходів і контроль його виконання;

         б) контроль гурткової роботи у класах і ГПД (вересень, лютий).

VII. Зміцнення матеріальної бази

    1. Оснащення ГПД меблями, іграми, необхідним устаткуванням.

    2. Оснащення класів-кабінетів необхідним устаткуванням (ТЗН, дидактичними матеріалами).

VIII. Фінансово-господарська діяльність

    1. Ведення обліку заміщення уроків.

    2. Складання табеля ведення уроків.

    3. Ведення обліку безкоштовного харчування.

IX. Основні організаційні та педагогічні заходи

    1. Складання розкладу уроків.

    2. Розподіл класних і групових кімнат.

    3. Комплектування класів і груп.

    4. Складання графіка обслуговування класів, шкільної їдальні.

    5. Складання графіка роботи ГПД.

    6. Організація педагогічних читань.

    7. Підготовка до нарад при директорові.

Внутрішньошкільний контроль навчально-виховного процесу

та реалізації нормативних документів

заступником директора з навчально-виховної роботи

1. Контроль виконання державних програм при відвідуванні уроків, перевірці класних журналів, зошитів і щоденників учнів.

2. Контроль ведення документації.

а) перевірка класних журналів (один раз на місяць) з метою:

         - вересень - правильність оформлення журналів;

         - жовтень - відвідуваність уроків, система опитування, використання ТЗН;

         - листопад - об'єктивність тематичних оцінок, робота з учнями початкового рівня,

         - грудень - виконання державних програм, система проведення письмових робіт;

         - січень - правила дорожнього руху, охорона здоров'я, відвідуваність, робота з учнями, які мають слабкі навчальні досягнення;

         - лютий - система опитування, ТЗН, кіноуроки, предметні уроки;

         - березень - виконання державних програм, відвідування;

         - квітень - система повторення, робота зі слабкими учнями;

         - травень - правильність оформлення, виконання державних програм;

б) перевірка робочих зошитів з метою:

         - вересень - жовтень - дотримання єдиних орфографічних вимог;

         - листопад - грудень - система роботи над помилками, перевірка обсягу класних і домашніх робіт;

         - січень - лютий - робота над каліграфією, дотримання норм оцінок, види письмових робіт;

         - березень- квітень- система роботи над помилками, індивідуальна робота;

в) перевірка зошитів для контрольних робіт з метою:

         - вересень - наявність, правильність оформлення;

         - грудень - робота над помилками, дотримання норм оцінок, види контрольних робіт;

         - березень - дотримання норм оцінок та єдиного орфографічного режиму;

г) перевірка тематичних і календарних планів;

ґ) перевірка щоденників спостережень з метою:

жовтень, листопад, квітень - робота учнів зі щоденником спостережень;

д) перевірка особистих справ з метою правильності оформлення;

е) перевірка щоденників учнів з метою:

         - жовтень - правильність ведення, єдиний орфографічний режим;

         - січень - робота вчителів і батьків зі щоденниками;

         - березень - робота вчителів і батьків зі щоденниками, норма домашніх завдань;

         - травень - перевірка правильності ведення щоденників.

3. Контролювати рівень викладання.

    Відвідувати уроки з метою:

    - вивчення роботи вчителів зі слабовстигаючими учнями;

    - активізація методів навчання на уроці;

    - організація самостійної роботи на уроці;

    - виховна спрямованість уроку;

    - диференціація й індивідуальна робота на уроці;

    - використання матеріалів кабінету на уроці;

    - сполучення індивідуального опитування з фронтальною роботою класу;

    - розвиток навичок усних обчислень;

    - розвиток логічного мислення;

    - творча активність учнів на уроці і т. д.

4. Контроль за рівнем навчальних досягнень учнів.

5. Контроль роботи ГПД.

6. Проведення наради вчителів при завучі за результатами контролю:

    а) про підготовленість учнів 1-х класів до школи;

    б) про результати перевірки документації;

    в) про результати роботи зі слабовстигаючими учнями на уроці;

    г) про підсумки успішності за перше півріччя;

    ґ) про підсумки проведення шкільних і районних педчитань;

    д) про результати огляду кабінетів;

    е) про роботу з наступності (4-і, 5-і класи за результатами контрольних робіт).

7. Контроль методичної роботи:

    а) відвідування всіх засідань М/О;

    б) контроль ведення документації М/О;

    в) контроль виконання плану роботи М/О.

8. Контроль виховної роботи:

    а) складання графіка позакласних заходів і контроль його виконання;

    б) контроль гурткової роботи у класах і ГПД (вересень, лютий).

Щоденні оперативні форми роботи

заступника директора з навчально-виховної роботи

- Робота з нормативними документами.

- Корекція розкладу уроків (заміни уроків ).

- Ведення журналу заміни уроків.

- Відвідування й аналіз одного уроку вчителя.

- Самоаналіз професійної діяльності за день і рефлексія щодо планування роботи на наступний день.

- Інформативно-аналітична діяльність (читання педагогічної, психологічної, дидактичної, науково-популярної літератури, періодики – до 30-ти сторінок щодня).

- Ведення щоденника педагогічних спостережень.

- Організація у індивідуальних і колективних формах методичної роботи.

- Облік щоденної методичної роботи.

- Контроль виїзду вчителів на курси, постійно діючі семінари, районні методоб’єднання, методичні сесії, школи методичної майстерності тощо.

- Ранкова зустріч з учителями, учнями.

- Індивідуальний прийом батьків, учителів і учнів.

- Контроль відвідування учнями школи (через журнал обліку відвідування, який веде черговий клас по школі).

- Контроль умов для успішного навчання (чистота, температурній режим, чергування по класах, прибирання на великих перервах і т. д.).

- Оперативне втручання у вирішення конфліктних ситуацій, що виникають упродовж дня у школі.

- Контроль виконання плану роботи школи на поточний день.

- Контроль чергування учителів по школі, чергового класу.

- Допомога в роботі учнівського самоврядування.

- Оперативний контроль стану охорони праці та безпеки життєдіяльності.

- Перевірка в учителів поурочних планів. Підготовка різноманітних звітів (директору, районному відділу освіти, РМК).

0%