Обдарована дитина. Яка вона?

До уваги батьків, педагогів:

Дитина має очевидні музичні здібності, якщо:

  • впізнає мелодії;
  • почувши музику, із задоволення підспівує або поспішає танцювати під неї;
  • при співі або грі вкладає у виконання почуття і емоції;
  • розуміє і може описати словами характер і настрій музики;
  • самостійно наспівує почуті мелодії;
  • швидко і легко повторює ритм і мелодію;
  • вигадує власні мелодії;
  • навчилась або вчиться грати на якому-небудь музичному інструменті;
  • має музичні переваги щодо вибору діяльності.

Дитина має артистичні здібності, якщо:

  • з легкістю спілкується з іншими дітьми і дорослими;
  • з великим бажанням виступає перед аудиторією;
  • вміє добре викладати свої думки;
  • прагне викликати емоційні реакції у інших, коли із захопленням щось розповідає;
  • часто виражає свої почуття мімікою, жестами, рухами;
  • змінює тональність і вираження голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку розповідає;
  • легко копіює чиїсь пози, вираз обличчя і тому подібне;
  • пластично і органічно рухається;
  • любить і розуміє значення красивого одягу, вбрання для створення образу.

Дитина має літературне дарування, якщо:

  • любить, коли їй читають і розповідають оповідання, історії, казки, билини;
  • ставить багато питань, добре запам’ятовує події та їх учасників;
  • здатна довго утримувати в пам’яті почуті образи і прагне використовувати їх в нових сюжетах історій;
  • любить фантазувати;
  • розповідаючи про що-небудь, уміє дотримуватися сюжету, не втрачає основну думку;
  • зображує персонажів своїх фантазій емоційними, одушевленими, олюдненими;
  • вибирає у своїх оповіданнях слова, які передають емоційний стан героїв;
  • використовує багатий словниковий запас.

Дитина має художні здібності, якщо:

  • не знаходячи слів, малює або ліпить, щоб виразити свої емоції;
  • краще всього сприймає саме візуальну інформацію;
  • помічає красиві предмети, любить їх розглядати і ходити на виставки (у музеї);
  • висловлює свою думку про побачене з позиції краси, з естетичних позицій;
  • охоче ліпить, малює, креслить, комбінує фарби і матеріали;
  • малюнки не однотипні, а різноманітні;
  • використовує різноманітні кольори (готові або/і сам змішує);
  • не боїться малювати олівцем і використовувати різну техніку для створення задуму.

Дитина має спортивні здібності, якщо:

  • дуже енергійна, увесь час хоче рухатися;
  • здається, що вона ніколи не втомлюється;
  • смілива, не боїться синяків і шишок;
  • краще за багатьох однолітків розвинена фізично;
  • майже завжди прагне виграти в спортивних іграх;
  • віддає перевагу над спокійними розвагами навіть безцільній «метушні»;
  • у неї є свій герой-спортсмен;
  • має широкий діапазон рухів (від повільного до швидкого, від плавного до різкого);
  • прекрасно утримує рівновагу;
  • демонструє хороший рівень розвитку основних рухових навичок (ходьба, біг, лазіння, стрибки, уміння кидати і ловити предмети).

Завдання батьків, педагогів, психологів – своєчасно підтримати розвиток індивідуальної своєрідності і неповторного життєвого шляху дитини.

0%